Voed je huid!

Wil je er gezond, jong en stralend uit blijven zien? Dit kan je ook door middel van een gezonde voeding bereiken!

Voeding waar veel vitamine E in zit, zoals amandelen (ongezouten), bruine rijst en olijfolie, verzorgen jouw huid van binnenuit. Vitamine E helpt ook om jouw huid elastisch te houden. Uiteraard weten we allemaal dat we suikers moeten beperken. Suikers versnellen namelijk het verouderingsproces. Wel goed nieuws voor cacao liefhebbers: rauwe cacao beschermt je huid tegen de schadelijke en huidverouderende gevolgen van UV-straling!

Selenium zit in vis, knoflook, noten, uien, orgaanvlees, kip, melk en broccoli en vermindert rimpels en houdt je huid en haar sterk en gezond.

Water is goed voor een stralende en gezonde huid! Drink 1 1/2 tot 2 liter per dag. Ben je een simpel glaasje water zat?… verfris jouw glas water dan met een citroentje en verse munt!

Vitamientjes….
Vitamine A mag niet ontbreken als je jouw huid gezond wil houden, aangezien dit nodig is voor de aanmaak van de huidcellen en het vermindert rimpels. Vitamine A zit in verse groenten, wortels, zoete aardappelen, rode en gele paprika’s, pompoen en avocado, mango, (gedroogde) abrikozen. Vitamine E verzorgt je huid van binnenuit en zit in zaden, avocado en noten. Vitamine C is van belang voor de vorming van collageen die de huid verstevigt.

Eet voldoende, liefst biologische, verse groeten. Waarom biologisch? Er zijn veel voor- en tegenstanders voor biologisch eten. Waarom zou je dit eten, het is duurder, maar is het daadwerkelijk ook bewezen dat het gezonder is? Wat we wel weten is biologische groenten, granen en fruit tot 60 procent meer antioxidanten bevatten dan conventionele producten en dat ze geen pesticiden (bestrijdingsmiddelen) bevatten.

Wees lief voor je huid en begin vandaag nog met de juiste voeding!

 

 

Recent Posts