CLOSE

News about Corona

*** Update 24 april ***

Informatie Coronavirus

We mogen weer open op 28 april a.s.!

Op grond van artikel 2.4 uit de noodverordening van de overheid geplaatst op 23 april j.l en de leidraad van de NVCG, mogen cosmetische artsen vanaf 28 april weer hun werk hervatten. Wij houden ons aan de alle in verband met COVID-19 benodigde hygiënevoorschriften van de NVCG en het RIVM.

Wij vragen u vriendelijk doch dringend onderstaande informatie goed door te lezen, zodat u zich ook houdt aan de richtlijnen. Alleen samen krijgen we Corona onder controle.

******

Naar aanleiding van de door de overheid aangescherpte maatregelen, willen wij u graag informeren over de maatregelen die wij in onze privékliniek hebben genomen. Het team van The Body Clinic voelt zich verantwoordelijk voor uw gezondheid en veiligheid. Naar aanleiding van de Corona crisis is ons beleid, gericht op veiligheid, aangescherpt naar zo min mogelijk sociaal contact. Wij volgen hierbij de maatregelen en richtlijnen zoals opgesteld  door onze beroepsvereniging, de NVCG en het RIVM.

Consulten / behandeling
Enkel consults worden voorlopig alleen ingepland als een video consult. Voor behandelingen, houden wij ons strikt aan de hygiëne eisen en de extra maatregelen zoals die vanuit de RIVM en onze beroepsvereniging NVCG zijn vastgesteld. Indien u verkouden bent, hoest en/of u zich ziek voelt, vragen wij u hierbij vriendelijk de afspraak te verschuiven naar een later tijdstip wanneer u minimaal 24 uur geen klachten meer heeft. Dit kan uiteraard kosteloos via 020-4638668 of via [email protected]. Wij vragen u als cliënt met een verhoogd risico of verminderde weerstand om niet naar de kliniek te komen. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Wat doen wij aan hygiëne en vragen wij van u?

  • Waar mogelijk worden de consults via bel of video consulten ingepland.
  • U wordt bij het maken van een afspraak telefonisch gevraagd door onze afsprakenbureau of u gezondheidsklachten heeft en of uw gezinslid in isolatie zit. Indien u op een van de vragen met JA beantwoord, dan kunnen we helaas uw afspraak niet inplannen. Nieuwe afspraak zal gemaakt worden nadat u tenminste 24 uur klachtenvrij bent en/of indien 14 dagen na het laatste contact met de huisgenoot in thuisisolatie. Er zijn twee vragen die aan u worden gesteld:
    • Heeft u last van hoesten, neusverkoudheid, keelpijn, diarree of koorts?
    • Bevindt een huisgenoot van u zich in thuis isolatie?
  • Bij binnenkomst in de kliniek wordt door de balie assistente dezelfde gezondheidsvragen gesteld als hierboven genoemd. De cliënt met hoesten, neusverkoudheid, keelpijn, diarree en/of koorts wordt niet behandeld en verzocht direct te vertrekken.
  • Bij binnenkomst wordt door de assistente aan u ook gevraagd de handen te desinfecteren en wij zien daarop toe. U bent verplicht dit te doen. U kunt uw handen wassen in de toiletruimte of gebruik te maken van het desinfectans dat wij op de balie hebben klaargezet.
  • In de behandelkamer wordt nogmaals gevraagd door de arts naar uw gezondheidsklachten.
  • De arts en client mogen niet met elkaar spreken tijdens de behandeling.
  • Wij schudden geen handen en de artsen en assistentes dragen een mondkapje en handschoenen.
  • Uiteraard zijn wij extra attent op de standaard hygiëne richtlijnen.
  • Wij reinigen meerdere keren per dag alle deurkrukken, kranen, toiletknoppen, pinapparaten, tablets, telefoons, balie, werkbladen, toetsenborden, muis, behandelstoel en productkasten.
  • In de wachtruimte is er tenminste 1,5 meter ruimte tussen de stoelen.
  • Wij willen u verzoeken om alleen te komen, zonder begeleiding, naar uw afspraak. Indien dit niet mogelijk is, verzoeken wij de begeleiding buiten de kliniek te laten wachten om zo de hoeveelheid mensen binnen de kliniek te beperken.
  • De assistente zal u vragen om, indien nodig, zelf de verdovende crème aan te brengen op de te behandelen gebieden van uw gezicht, uiteraard in overleg met de assistente of de arts. U krijgt hiervoor handschoenen en een houten spatel aangereikt.
  • We adviseren u, voor zover mogelijk, om met eigen vervoer te reizen.
  • Wij zijn een privékliniek en beschikken op beide locaties over twee wachtruimtes. Wij zijn daarom in de gelegenheid om de patiënten over de wachtkamers de spreiden. Wij verzoeken u plaats te nemen op de aangegeven plekken.
  • Wij hebben drie mobiele professionele ziekenhuis luchtreinigers in de kliniek staan met een Hepa en koolstoffilter. HEPA staat voor High-Efficiency Particulate Air en dit filtertype maakt de lucht grotendeels vrij van fijnstof, huisstofmijt, virussen en allergenen.
  • We nemen tijdelijk geen contante betalingen aan. Betalingen kunnen enkel plaatsvinden via pin of creditcard. Mocht u toch enkel (gepast) contant geld hebben, dan vragen wij u dit op de balie neer te leggen en de assistente zal dit met handschoenen oppakken.
  • Wij kunnen u op dit moment helaas geen kopje koffie of thee aanbieden ivm de hygiene.
  • De folders en tijdschriften zijn in de wachtkamer verwijderd.
  • Wij vragen u vriendelijk uw jas bij u te houden en niet aan de assistente te geven of op te hangen.

Controle afspraken
Wij zullen na de behandeling geen standaard controle afspraak inplannen. Indien u toch niet tevreden bent en graag een controle afspraak in wilt plannen, kunt u dit telefonisch doen via 020-4638668,  De telefoniste maakt dan een controle afspraak bij uw behandelend arts.

Wij vragen u bovenstaande adviezen  ook bij een eventuele controle afspraak in acht te nemen. Als u verkouden bent, hoest en/of u zich ziek voelt, willen we u dringend verzoeken uw afspraak te verzetten. U kunt dit regelen via 020-4638668 of via [email protected]

Zorg goed voor uzelf en uw medemens. Stay healthy,

Het team van The Body Clinic

Recent Posts