PDO draadlift decolleté Princess

Informatie
Een draadlift is een nog vrij onbekende behandeling. Onterecht, want hij is zeer effectief! Met een draadlift wordt het decolleté verjongd door middel van hechtdraden, ook wel PDO-draadlift genoemd. Een draadlift biedt de voordelen van een niet-chirurgische behandeling. Zo is er maar een korte periode nodig om van de ingreep te herstellen.

Bij een draadlift worden biologisch afbreekbare hechtdraden gebruikt. Deze zijn binnen de chirurgie al jarenlang bekend als oplosbare hechtingen. Deze hechtdraden worden tijdens de behandeling in de diepere laag van de huid geplaatst. Daar hechten zij zich vast in het onderhuidse weefsel en zorgen voor een spanning in de gewenste richting. Hierdoor wordt de huid enigszins opgerekt, waardoor de huid na een paar dagen collageen zal aanmaken rond de hechtdraad. Collageen zorgt voor de natuurlijke stevigheid en elasticiteit van de huid, waardoor het gewenste liftend effect ontstaat.

Waarom een PDO draadlift?
Door zon en ouderdom komen er meer (verticale) lijnen op uw decolleté. Met een draadliftbehandeling (PDO threadlift) kunt u uw uiterlijk tijdelijk iets verjongen doordat hij zorgt voor een verstrakking en lifting van de huid. Kortom, een verjonging van uw decolleté zonder een ingrijpende facelift of operatie! Uw huid wordt steviger en lijnen worden minder zichtbaar.

Zie hieronder een video met uitleg van onze arts Drs Monique Dikrama met Maaike van Furrow.nl.

Hoe werkt een draadlift behandeling?
Met een draadlift-behandeling wordt de huid gelift en kan het onderhuidse weefsel beduidend strakker gemaakt worden. Dit alles met minimale inspanningen en vrijwel zonder risico’s. Deze behandeling is het meest geschikt voor mannen en vrouwen tussen de 30 en 65 jaar.
Vooraf wordt het te behandelen gebied mogelijk plaatselijk verdoofd. Vervolgens wordt de oplosbare hechtdraad in het diepere weefsel geplaatst. U voelt een heel klein prikje. Natuurlijk wordt duidelijk met u besproken welk soort hechtdraad en hoeveel hechtdraden gebruikt gaan worden. Na plaatsing van de draden maakt het lichaam rondom de hechtdraad nieuw bindweefsel (collageen) aan. Dit zorgt ervoor dat de huid steviger en strakker wordt. De hechtdraden lossen na verloop van tijd vanzelf op. Bij deze nieuwe methode is de kans op littekens minimaal. Er kunnen op ieder gewenst moment extra hechtdraden geplaatst worden. De resultaten van de behandeling zijn gedurende een langere periode zichtbaar. Uw arts kan u hierover informeren.

Meteen na de behandeling kan er een zwelling optreden of tijdelijke pijn voorkomen. Door het zwellen van de huid kan de plaats waar de hechtdraad is ingebracht enigszins te zien zijn. Als u een ijskompres op het behandelde gebied legt, vermindert en verdwijnt de zwelling meestal binnen twee weken. Bovendien kan de injectieplek rood en licht gezwollen zijn of kan uw huid verkleuren. Ook dit is maar van tijdelijke aard, rond enkele dagen. U kunt net na de behandeling last hebben van hoofdpijn of irritatie door het onderhuids trekken van de hechtdraden. Meestal verdwijnt dit binnen een paar uur vanzelf, maar u kunt ook paracetamol gebruiken. Wel moet u op de dag van de behandeling alcohol en sigaretten laten staan. Gun uw huid voor een zo goed mogelijk resultaat wat rust. Raak hem liever niet aan op de dag van de behandeling en gebruik de eerste 12 uur geen make-up op die plek. Probeer uw huid de eerste week te beschermen tegen zonlicht en UV-straling. Vermijd in die week ook sauna of stoombad.

De behandeling met hechtdraden wordt over de hele wereld toegepast en bij The Body Clinic alleen door ervaren en goed opgeleide artsen uitgevoerd. Behalve de hierboven genoemde hoofdpijn of zwellingen komen er geen bijwerkingen voor. De draden zelf zijn van Polydioxanon. Dit materiaal wordt gebruikt binnen de algemene chirurgie en is volkomen veilig. De draad zelf wordt binnen 180 dagen geheel afgebroken. Er blijven geen resten over. Het lichaam heeft in die tijd collageen gevormd. De resultaten zijn direct zichtbaar en optimaal na zes weken.

Bel ons nu voor een gratis intake op 020-4638668 of via info@bodyclinic.nl

Prijzen: 400 euro per behandeling voor decolleté

Welke soorten hechtdraden worden er voor deze behandeling gebruikt?
Voor de behandeling worden oplosbare hechtdraden gebruikt. Deze zijn gemaakt van het veilige Polydioxanon. De draden worden door middel van een ultradunne naald in het weefsel ingebracht. Zo wordt deze op minimaal belastende wijze gelift.

Welk effect hebben de hechtdraden?
Er zijn verschillende soorten hechtdraden voor verschillende behoeften. Doorgaans hebben deze hechtdraden een huidondersteunende functie waardoor de huid strakker en vitaler wordt. Afhankelijk van het gebruikte type hechtdraad kan er sprake zijn van een gelifte huid tot een opnieuw vormgegeven huid. De duur en de mate van het effect varieert en is afhankelijk van het type hechtdraad. Uw arts kan dit nader toelichten.

Hoe lang duurt de behandeling?
Ongeveer 15 tot 40 minuten, afhankelijk van het te behandelen gebied.

Wanneer worden de resultaten van de behandeling zichtbaar?
De resultaten zijn al meteen na de behandeling licht zichtbaar. Het volledige effect ziet u na ongeveer 6 weken.

Wat is de duurzaamheid van het effect?
De duurzaamheid hangt af van het gebruikte type hechtdraden. Deze varieert van zes tot achttien maanden. Uw arts kan u een betere inschatting geven. Ook kunnen tussendoor nog makkelijk extra draden worden ingebracht.

Is er sprake van een herstelperiode na de behandeling en hoe lang duurt die dan?
De herstelperiode is ongeveer 0 tot 3 dagen, afhankelijk van de behandeling.

Welke bijwerkingen kunnen er optreden?
Een draadlift-behandeling is erg veilig. Door het onderhuids trekken van de hechtdraden kunt u de eerste uren wat last krijgen van pijn of huidirritatie. Ook kan hoofdpijn opzetten. Deze klachten kunt u prima bestrijden met paracetamol.
Heel soms ontstaat een lichte zwelling, een kleine bloeding of jeuk, bijvoorbeeld op de injectieplek. Dit trekt vanzelf weg. U kunt de hersteltijd hiervan inkorten door gebruik te maken van een ijskompres.
Infecties komen gelukkig uiterst zelden voor en kunnen alleen ontstaan als er vuil water of verontreinigingen op het behandelde gebied terecht komen. Houd de behandelde gebieden dus zorgvuldig schoon. Breng uw arts onmiddellijk op de hoogte als er een andere bijwerking optreedt of wanneer u de bijwerking als zeer ernstig ervaart. Dan kan de arts u op de juiste manier behandelen.

Hoeveel kost een draadlift voor de decolleté?
Vanaf 400 euro

Bel ons nu voor een gratis intake op 020-4638668 of via info@bodyclinic.nl