Een gezonde huid van binnenuit

bart biermans arts the body clinic 1

Een gezonde huid krijg je niet alleen door de juiste huidverzorging te gebruiken, maar het is ook belangrijk om je huid van binnenuit in goede conditie te houden.

De herfst komt er weer aan, typische herfst/winterkwaaltjes…verkouden, keelpijn, grieperig…bah, dit wil je graag voorkomen en zo snel mogelijk weer vanaf zijn. Maar hoe dan? Het is in de winter vooral belangrijk om jouw huid van binnenuit te verzorgen, zodat je weer kan stralen en om je immuunsysteem een boost te geven! De volgende producten zijn rijk aan vitamines en mineralen (anti-oxidanten) en verhogen je weerstand!

Knoflook
Knoflook bewast sterke antibacteriële eigenschappen en ondersteunt een goede gezondheid van hart- en bloedvaten. Daarnaast heeft knoflook een geneeskrachtige werking, die te danken is aan de zwavelbevattende stof allicine. Wanneer allicine in je lichaam wordt verteerd, komen er stoffen vrij die vrije radicalen bestrijden.

Pompoen
We hebben het al eerder gemeld, de pompoen is een echte vitamine bom! Het bevat zeer veel Vitamine A (en we weten allemaal dat Vitamine A goed is voor de huid), B, C en E. Ook bevat pompoen een hoge concentratie mineralen, zoals koper, ijzer en magnesium en Omega 3!

Wortelen
Ze bevatten veel Vitamine A, B en C en mineralen (zoals Kalium), veel vezels en betacaroteen (pro vitamine A).

Linzen
Ze zijn vetarm en bevatten veel Vitamine B, eiwitten en mineralen (zoals magnesium, fosfor en ijzer). Daarnaast bevatten linzen veel vezels. Ze bevatten ook veel ijzer (goed voor je energie level!).

Koriander
Ook zeer rijk aan Vitamine A, B, C, E en K en mineralen! Koriander heeft een vochtafdrijvende werking. Van oudsher wordt koriander gebruikt bij de behandeling van maag- en darmkwalen, hoofdpijn, slapeloosheid en angstaanvallen.

gezonde huid