Corona nieuws vanuit The Body Clinic

Informatie Coronavirus * update 3 februari 2021 *

The Body Clinic blijft open voor behandelingen.

In navolging op de nieuwe COVID maatregelen die op 14 December 2020 zijn aangekondigd door de rijksoverheid en op advies van de beroepsvereniging NVCG, blijven cosmetische klinieken open. The Body Clinic geeft hier gehoor aan en blijft open voor behandelingen zoals u van ons gewend bent.

De gezondheid en veiligheid van onze klanten staat altijd voorop en we zullen wel strikte hygiëne maatregelen treffen. Dragen van een mondmasker is verplicht en we vragen u de instructies van de gastvrouw op te volgen bij aankomst in de kliniek.

Wij vragen u vriendelijk doch dringend onderstaande informatie goed door te lezen, zodat u zich ook houdt aan de richtlijnen. Alleen samen krijgen we Corona onder controle.

******

Het team van The Body Clinic voelt zich verantwoordelijk voor uw gezondheid en veiligheid. Wij volgen hierbij de maatregelen en richtlijnen zoals opgesteld  door onze beroepsvereniging, de NVCG en het RIVM.

Sinds 1 december 2020 is het verplicht  uw eigen mondkapje op te doen in onze kliniek. Mocht u er één niet mee hebben, dan kunt u een mondkapje van ons krijgen.
Nogmaals het vriendelijk verzoek om alleen naar de kliniek te komen.

mondkapje

Consulten / behandeling
Voor consults en behandelingen, houden wij ons strikt aan de hygiëne eisen en de extra maatregelen zoals die vanuit de RIVM en onze beroepsvereniging NVCG zijn vastgesteld. Indien u verkouden bent, hoest en/of u zich ziek voelt, vragen wij u hierbij vriendelijk de afspraak te verschuiven naar een later tijdstip wanneer u minimaal 24 uur geen klachten meer heeft. Dit kan uiteraard kosteloos via 020-4638668 of via info@bodyclinic.nl. Wij vragen u als cliënt met een verhoogd risico of verminderde weerstand om niet naar de kliniek te komen. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Ondanks dat risico’s klein zijn, is ons advies: Als u een Coronavaccinatie van Moderna krijgt geen filler behandelingen te ondergaan in de 2 weken voor en na de vaccinatie. Hierdoor vermindert u de kans op het krijgen van bijwerkingen aanzienlijk.

Wat doen wij aan hygiëne en vragen wij van u?

  • Waar mogelijk worden de consults weer in de kliniek ingepland. Indien u het zelf prettiger vindt om een consult via video consult te doen, dan is dit uiteraard mogelijk en kan dit via het afsprakenbureau worden ingepland.
  • U wordt bij het maken van een afspraak telefonisch gevraagd door onze afsprakenbureau of u gezondheidsklachten heeft en of uw gezinslid in isolatie zit. Indien u op een van de vragen met JA beantwoord, dan kunnen we helaas uw afspraak niet inplannen. Een nieuwe afspraak zal gemaakt worden nadat u tenminste 24 uur klachtenvrij bent en/of indien 14 dagen na het laatste contact met de huisgenoot in thuisisolatie. Er zijn twee vragen die aan u worden gesteld:
    • Heeft u last van hoesten, neusverkoudheid, keelpijn, diarree of koorts?
    • Bevindt een huisgenoot van u zich in thuis isolatie?
  • Bij binnenkomst in de kliniek wordt door de balie assistente dezelfde gezondheidsvragen gesteld als hierboven genoemd. De cliënt met hoesten, neusverkoudheid, keelpijn, diarree en/of koorts wordt niet behandeld en verzocht direct te vertrekken.
  • Bij binnenkomst wordt door de assistente aan u ook gevraagd de handen te desinfecteren en wij zien daarop toe. U bent verplicht dit te doen. U kunt uw handen wassen in de toiletruimte of gebruik te maken van het desinfectans dat wij op de balie hebben klaargezet.
  • In de behandelkamer wordt nogmaals gevraagd door de arts naar uw gezondheidsklachten.
  • De arts en client mogen niet met elkaar spreken tijdens de behandeling.
  • Wij schudden geen handen en de artsen en assistentes dragen een mondkapje en handschoenen.
  • Uiteraard zijn wij extra attent op de standaard hygiëne richtlijnen.
  • Wij reinigen meerdere keren per dag alle deurkrukken, kranen, toiletknoppen, pinapparaten, tablets, telefoons, balie, werkbladen, toetsenborden, muis, behandelstoel en productkasten.
  • In de wachtruimte is er tenminste 1,5 meter ruimte tussen de stoelen.
  • Wij willen u verzoeken om alleen te komen, zonder begeleiding, naar uw afspraak. Indien dit niet mogelijk is, verzoeken wij de begeleiding buiten de kliniek te laten wachten om zo de hoeveelheid mensen binnen de kliniek te beperken.
  • De assistente zal u vragen om, indien nodig, zelf de verdovende crème aan te brengen op de te behandelen gebieden van uw gezicht, uiteraard in overleg met de assistente of de arts. U krijgt hiervoor handschoenen en een houten spatel aangereikt.
  • We adviseren u, voor zover mogelijk, om met eigen vervoer te reizen.
  • Wij zijn een privé kliniek en beschikken op beide locaties over twee wachtruimtes. Wij zijn daarom in de gelegenheid om de patiënten over de wachtkamers de spreiden. Wij verzoeken u plaats te nemen op de aangegeven plekken.
  • Wij hebben een mobiele professionele ziekenhuis luchtreiniger in de kliniek staan met een Hepa en koolstoffilter. HEPA staat voor High-Efficiency Particulate Air en dit filtertype maakt de lucht grotendeels vrij van fijnstof, huisstofmijt, virussen en allergenen.
  • Betalingen kunnen bij voorkeur plaatsvinden via pin of creditcard. Mocht u toch  met contant geld willen betalen, dan vragen wij u dit gepast op de balie neer te leggen en de assistente zal dit met handschoenen oppakken.
  • Helaas kunnen wij u geen koffie / thee aanbieden.
  • Wij vragen u uw eigen mondkapje op te doen in de kliniek.
  • De folders en tijdschriften zijn in de wachtkamer verwijderd.
  • Wij vragen u vriendelijk uw jas bij u te houden en niet aan de assistente te geven of op te hangen.

Controle afspraken
Wij zullen na de behandeling geen standaard controle afspraak inplannen. Indien u toch niet tevreden bent en graag een controle afspraak in wilt plannen, kunt u dit telefonisch doen via 020-4638668,  De telefoniste maakt dan een controle afspraak bij uw behandelend arts.

Wij vragen u bovenstaande adviezen  ook bij een eventuele controle afspraak in acht te nemen. Als u verkouden bent, hoest en/of u zich ziek voelt, willen we u dringend verzoeken uw afspraak te verzetten. U kunt dit regelen via 020-4638668 of via info@bodyclinic.nl

Zorg goed voor uzelf en uw medemens. Stay healthy,

Het team van The Body Clinic

Recent Posts
fronsrimpelszoom call